قبولی ذخیره دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : sevda

بعد از اینکه کارنامه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 منتشر شد ، در کارنامه بعضی از داوطلبا جلوی بعضی از رشته محلا ، کلمه " ذخیره " نوشته شده . قبولی ذخیره دانشگاه ازاد به این معنیه که اگه برای اون رشته ظرفیت وجود داشته باشه ، امکان ثبت نام و پذیرش واسه این داوطلبایی که اسمشون به عنوان ذخیره اعلام شده ، وجود داره .



معمولا هر سال ، نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد دانشگاه سراسری ، همزمان با هم اعلام میشه . هرساله داوطلبایی هستن که هم قبولی آزاد و هم قبولی دانشگاه های سراسری رو میارن . بعضی از این داوطلبا به خاطر دلایلی مثل بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد ، دانشگاه سراسری رو انتخاب می کنن به خاطر همین ظرفیت های بعضی از رشته محلای دانشگاه آزاد خالی می مونه .

دانشگاه آزاد جدا از ظرفیت هر رشته محل ، افرادی رو به عنوان ذخیره در نظر می گیره ، تا اگه احیانا داوطلبایی از ثبت نام در دانشگاه آزاد منصرف شدن ، از لیست ذخیره ای که اعلام کرده پذیرش رو انجام بده . ممکنه الان سوالایی مثل لیست ذخیره یعنی چی و چه مفهومی داره ؟ افراد جزو لیست ذخیره چجوری و با چه ترازهایی انتخاب میشن . به خاطر اهمیت اطلاع از لیست ذخیره دانشگاه آزاد ۹۹ در این مقاله درباره جزئیات مهم لیست ذخیره دانشگاه آزاد 99 توضیح دادیم . همراهمون باشین !

 

 

ذخیره دانشگاه آزاد یعنی چی ؟

قبولی ذخیره دانشگاه ازاد به این معنیه که ، اگه در واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی ظرفیت خالی وجود داشته باشه ، امکان پذیرش برای داوطلبایی که اسمشون به عنوان ذخیره اعلام شده ، وجود داره . لیست ذخیره واسه داوطلبایی که در گروه پزشکی دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته کردن و رتبه های خوبی داشتن .

بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 99 ، داوطلبا ممکنه در یکی از رشته محل های انتخابیشون قبول و یا مردود شده باشن که معنی این کلمه ها کاملا مشخصه اما امسال بعضی از داوطلبا جلوی ممکنه جلوی یکی از کد رشته محل های انتخابی شون کلمه " ذخیره " رو ببینن . این داوطلبا باید مثل داوطلبایی که در یکی از رشته محل ها قبول شدن ، با توجه به برنامه زمانی دانشگاه آزاد واحد قبولیشون اقدام به ثبت نام در رشته مورد نظرشون کنن .

 

 اگه دانشگاه آزاد قبول شدین و تصمیم ندارین که در این دانشگاه ادامه تحصیل بدین حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: اگه دانشگاه آزاد قبول شویم و نریم

 

 

 

 

 

زمان و نحوه انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد ۹۹

داوطلبایی که مطابق اعلام نتایج دانشگاه آزاد 99 ، جلوی یکی از کد رشته محلای انتخابیشون کلمه " ذخیره " نوشته شده و علاقمندن تا در اون رشته محل ثبت نام کنن ، باید برای اعلام آمادگی ثبت نام در رشته محل مذکور در تاریخ 11 و 12 آبان ماه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و فرم اعلام آمادگی رو تکمیل کنن تا اگه در رشته محل قبولیشون ظرفیت ظرفیت خالی وجود داشت بتونن در اون رشته ثبت نام کنن .

 

 

داوطلبایی که اسمشون در لیست ذخیره دانشگاه آزاد 99 هست ، باید 11 و 12 ابان ماه برای اعلام آمادگی وارد سایت azmoon.org شده و ثبت نام خودشون رو تکمیل کنن .

 

نتایج قبولی نهایی این دسته از داوطلبا در روز پنجشنبه 15 آبان ماه از طریق سایت azmoon.org اعلام میشه و داوطلبایی که فرم اعلام آمادگی رو پر نکنن ، حق ثبت نام در رشته ذخیره رو ندارن . پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به لیست ذخیره دانشگاه آزاد ۹۹ مطلع بشین .

 

 برای اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه .

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

 

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۹۹

طبیعتا داوطلبایی اسمشون در لیست ذخیره دانشگاه آزاد 99 قرار می گیره که ترازشون پایین تر از تراز آخرین نفر قبولی در هر رشته محل دانشگاه آزاد 99 باشه . بعبارتی به خاطر رقابت شدید و محدود بودن ظرفیت  داوطلبایی شانس قبولی در این مرحله رو دارن که نسبت به بقیه افراد شرکت کننده در این رقابت تراز بالاتری داشته باشن . از اونجایی که پذیرش براساس تراز کنکور سراسری داوطلبا و به ترتیب کاهش تراز کنکوری داوطلبا انجام میشه بنابراین در این مرحله نباید توقع کاهش چشمگیر ترازها رو داشته باشیم .

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 99 جواب بدن . شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و از تجربه و اطلاعات کارشناسای مجرب این مرکز مشاوره استفاده کنین .

 

 داوطلبایی که در هیچکدوم از رشته محل های قبولی انتخابی شون پذیرش نشدن ، می تونن برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنن . برای اطلاع از جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت قبولی ذخیره دانشگاه آزاد

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ لیست ذخیره دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشه ؟

✔️ این لیست همزمان با اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعلام میشه که در این مفاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی قابل مشاهدست ؟

✔️ این اسامی از طریق سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهدست که آدرس اون در این مقاله گفته شده .

3- ✔️ پذیر لیست ذخیره دانشگاه آزاد بر چه اساسی اعلام میشه ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، این پذیرش براساس اولویت تراز داوطلبای شرکت کننده در آزمون سراسری اعلام میشه .

منبع : قبولی ذخیره دانشگاه آزاد





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: